Sisältö
ISO 9001 standardi toiminnan ohjaamisen johtamisjärjestelmänä. Standardin vaatimukset ja niiden käytännön tulkinta sote-palveluissa: mitä asioita organisaation tulee huomioida, jotta ISO 9001 standardin vaatimukset täyttyvät. Prosessikuvausten vaatimukset ja hyödyntäminen. Riskienhallinnan käytännöt. Sisäisten auditointien ja johdon katselmuksen rooli. Laatupoikkeamien käsittely ja jatkuvan parantamisen menettelyt.
Tavoitteet
Ymmärtää ISO 9001:n rooli johtamisen työkaluna sote-palveluissa. Oppia tunnistamaan standardin vaatimukset ja soveltaa ne käytäntöön. Kehittää valmiuksia hyödyntää prosessikuvauksia ja riskienhallintaa arjessa. Saada konkreettisia työkaluja laadun ja toiminnan jatkuvaan kehittämiseen sekä kuulla hyviä käytännön esimerkkejä ISO 9001 standardin soveltamisesta.
Kohderyhmä
Johto, esihenkilöt, laadunhallinnan vastuuhenkilöt, tukipalvelut ja kaikki, jotka osallistuvat laatujärjestelmän toteuttamiseen sote-organisaatiossa.
ISO 9001 johtamisen ja laadunhallinnan tukena
Merja Himanto ja Tuija Lambacka
280 + alv 25,5%
5.2.2026
12:00-16:00